Alweer 3 maanden - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu Alweer 3 maanden - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu

Alweer 3 maanden

Blijf op de hoogte en volg Danielle

27 Maart 2015 | Australië, Nelson Bay

Zit ik zomaar alweer bijna 3 maanden in dit heerlijke land! Het is nog steeds volop genieten, maar ik zal even bij het begin beginnen.

Op maandag 5 januari kwam ik aan in Brisbane waar ik door Jan en Flora (oom en tante) werd opgehaald. Even een paar dagen bij komen en dan op naar New South Wales - Nelson Bay, om een half jaar bij hun dochter (Joyce, Michael, Cameron, Jacob en Leo) te verblijven.

Ik woon hier in een prachtig huis met onwijs grote tuin met zwembad en 3 heerlijke boys. Het was wel erg wennen om alleen maar Engels te praten maar daar leer je nu alleen maar van en ben er behoorlijk aan gewend!

Ben al een aantal weekendjes weg geweest

24-01/26-01 weekendje Sydney met Joyce en de boys
Op 26 januari was het Australia Day dus wij gingen een weekendje naar Sydney. Zo heb ik de The Rocks (het historische gedeelte van Sydney), Opera House en de Taronga zoo gezien. Super leuk en nog veel meer te zien dus nog maar voor een weekendje terug komen.

30-01/01-02 New Castle
Weekendje New Castle had 2 Duitse meiden in me hostel ontmoet en zijn samen naar the light house gegaan, stelde niet zo heel veel voor maar was een leuke wandeling langs de woeste kust, nog even op het strand gelegen en winkeltjes bezocht en toen was de dag alweer bijna om. Het uit gaans leven stelt niet zoveel voor daar. De volgende dag ben ik gaan wandelen langs de kust lijn en Edward King park, daar had je onwijs mooi uitzicht over zee. Had een heerlijk weekend.

20-02/22-02
Sydney:D
Met de auto naar Sydney en dit in de spits, moet ik niet meer doen. Ipv 2,5 uur heb ik er 4 uur over gedaan. Eenmaal in me hostel aangekomen spullen neer gezet en gaan eten. Na het eten kwam er een jongen bij zitten en hebben gezellig een biertje gedronken. De volgende dag ben ik naar Sea life aquarium en wild life park gegaan. Leuke en mooie dieren, het was chinees nieuw jaar dus er waren erg veel chinezen;). Volgende dag naar de Chinezen Garden Of Friendship geweest. Een rondleiding door de garden gekregen en werd een hoop verteld. Alles in de tuin komt uit China dit is een hele klus geweest. Chinezen geven veel om symbolen zoals geluk, rust en liefde. Het weekend ging te snel voorbij en nog steeds een hoop te zien in Sydney dus nog niet klaar daar.

06-03/08-03 Hunter Valley
Kwam aan en ben wat gaan eten in de pub, het daar een groep gezellige mannen ontmoet en biertjes en wijntjes gedronken. Dit had ik beter niet kunnen toen want werd wakker met een kater. (heb wel een leuke avond gehad) Ik was even vergeten dat ik een wijn proeverij tour de volgende dag had en zat dus al om 10 uur weer aan de wijn. Dit smaakt uit eindelijk toch best goed. Die dag hebben we 4 wijn proeverijen gehad, een vodka, kaas, chocolade en olijven proeverij! Dat was heerlijk! De volgende dag ben ik een uurtje gaan paardrijden en naar de Botanic garden geweest. Mooi tuin maar niet leuk om door heen te lopen met 33 graden. Ook dit weekend is weer voorbij gevolgen.







Met het gezin doen we ook leuke dingen
We zijn naar New Castle geweest, geluncht aan de kustlijn en naar een wild life park geweest met leuke dieren en mooie vogels. Dat was de eerst keer dat ik kangoeroes en koala's heb gezien.
Uiteten, naar het strand en dan gaan de boys surfen, wandelen in het nationaal park, mee naar Nippes (activiteiten op het strand)

Door de weeks zit ik niet stil, de jongens naar school brengen, harldopen, zumba, yoga, wandelen, lezen, genieten, weekendjes weg, cursus Coastal habitat awareness program, wassen, koken, bakken, winkelen en boodschappen doen.

Tijdens het hardlopen kwam ik nog een kangoeroe tegen die kwam uit een bos pad hoe leuk is dat! Stonden we allebei stil met nog geen meter uit elkaar. Toch best een beetje eng met niemand in de buurt.

Ook heb ik nog een Summer Run gehad van 11 km, dit was ontzettend zwaar. Een off road pad de bergen in met los liggende stenen en berg op en af. Geef mij de dam tot dam loop maar;)

Ik zal proberen mijn dagboek bij te houden want nu schrijf ik alles in een keer en moet ik ver graven over wat ik heb gedaan.

  • 27 Maart 2015 - 17:12

    Jur Beumkes :

    Hoi daar down under, leuk om je reis verslag te lezen en dat het goed bevalt. Groetjes en veel plezier.

  • 18 April 2015 - 19:52

    Antoinette:

    Hoi Daan, eindelijk je dagboek gelezen. Leuk verslag. Je geniet behoorlijk. Groetjes aan iedereen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Nelson Bay

Australie

Half jaar werken en dan backpacken!

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2015

Groepsreis

22 Mei 2015

De storm en Cairns:D

18 April 2015

Mudgee en de Blue Mountains

27 Maart 2015

Alweer 3 maanden
Danielle

Half jaar werken en daarna backpacken

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 2438

Voorgaande reizen:

04 Januari 2015 - 09 Oktober 2015

Australie

Landen bezocht: