De storm en Cairns:D - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu De storm en Cairns:D - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu

De storm en Cairns:D

Blijf op de hoogte en volg Danielle

22 Mei 2015 | Australië, Nelson Bay

Op dinsdag 21 april werd ik ’s nachts wakker van de storm, het ging zo erg te keer dat ik mijn raam heen en weer hoorde gaan en dacht die gaat er uit vallen door de wind. Dacht als het ochtend is zal de storm wel over zijn. Helaas was dit niet het geval en de storm ging nog even door met een heleboel regen er bij. Een boom in de tuin was opgewaaid en er was geen stroom meer, de kinderen hadden geen school meer en Michael kwam terug van het werk want daar was ook geen stroom. Alleen in het winkelcentrum was stroom dus daar even koffie gehaald. Het was erg druk daar. Onderweg een heleboel omgevallen bomen gezien en een hoop zand op de weg dat van de duinen afkwam. ’s Middags nog even boodschappen gedaan maar vond het echt niet fijn om te rijden met die harde storm.
’s Avonds hebben we met kaarslicht en zaklampen gegeten, heel fijn een barbecue op gas. Gelukkig toen ik wakker werd was de storm gaan liggen maar er was nog steeds geen stroom, de kinderen ook nog geen school. Op woensdag om ongeveer 10.00 ging het stroom weer aan, hadden wij even geluk Anna Bay waar de kinderen op school zitten hadden tot donderdag geen stroom. Heb ik dat ook weer meegemaakt!

CAIRNS:D

Vrijdag 1 mei was het dan eindelijk zo ver, naar Cairns vliegen en daar me ouders en zusjes weer zien. Aangekomen op het vliegveld van Newcastle en bleek dat ik vertraging had vanwege het slechte weer in Brisbane. Ipv 11.40 uur vloog ik 12.45 en om 14.00 zou mijn vliegtuig in Brisbane vertekken, helaas miste ik deze vlucht en werd mijn vlucht meteen omgeboekt naar een vlucht later. Deze vertrok om 19.00,moest dus een paar uur doorbrengen op het vliegveld:( erg saai, maar onwijs druk met mensen die ook vertraging hadden en hun vlucht hadden gemist. Er werden een heleboel vluchten geannuleerd en ik was bang dat dit ook met mijn vlucht zou gebeuren. Gelukkig niet, uit eindelijk ging ik om 21.00 de lucht in en zag ik ze dan eindelijk om 23.15. In het huisje even heerlijk gedronken en bijgepraat en toen maar gaan slapen.

De volgende dag zaterdag zijn we naar de zoo geweest. Daar hebben we kangoeroes en een koala geaaid. De kangoeroes waren erg tam en je kon gewoon naar ze toe lopen, super leuk.
Die avond ben ik met Es, Lies en Chris een kroegentocht met een party bus gaan doen. Dit begon bij Gilligans waar ook een bbq was en alle meiden kregen een moer en de jongens een schroef, je moest iedereen langs gaan om te passen of je een match kon vinden, dan zou je wat kunnen winnen. Voor ons was er geen prijs. Vanaf daar gingen we de party bus in en gingen op het dek zitten, er werd heerlijke muziek gedraaid, er was alleen geen drinken in de bus, dit was wel minder. Lang hebben we ook niet in de bus gezeten die reed een rondje om ons bij de volgende kroeg af te zetten, in totaal waren er 4 kroegen. In iedere kroeg werd een spelletje gedaan (waar je niet aan mee wilt doen:p) Het was een super gezellige avond!

Op zondag vertrokken we alweer op tijd want we gingen naar Port Douglas, erg mooi plaatsje. Heerlijk geluncht, in een super dikke boom geklommen en om er weer uit te komen op me vaders nek gaan zitten, wat hebben we hier om gelachen! Aan het einde van de dag nog even gezwommen in de zee.

Op maandag gingen we snorkelen op Green Island, dit was een uurtje varen en erg mooi. We hebben hele mooie vissen gezien en de tijd vloog voorbij. Nog even lunchen en dit was een drama, er leven vogels op dat eiland die je eten stelen en niet bang voor je zijn. Ze sprongen op je eten en benen en dit was zeker niet chill eten. Gevraagd of we bij het ressort mochten zitten waar een hek om het terras zat, dit ging een stuk beter. Gauw omkleden want we hadden nog een tochtje met een boot waar bij wij onder water zaten, super veel vissen gezien, een haai en een schildpad. Super ervaring!

Dinsdag naar Kuranda geweest, dit is een mooi plaatsje in het regenwoud. Je kon met de skyrail en de trein, wij deden dit allebei. Eerst met de trein, een hele oude trein zoiets als de Zweinstein express (Harry potter). De route naar het dorpje vonden we zelf een beetje tegen vallen, er was veel dicht gegroeid en kon je dus niet van het uitzicht genieten.
In het dorpje hebben we een wandeltochtje gemaakt door het regenwoud en zijn we met de skyrail weer terug gegaan. Deze route was mooier, omdat je er over heen gaat, maar was ook erg veel boom:P
s’ Avonds zijn we bij een Australisch restaurant gaan eten, als voorgerecht, zalm, krokodil, moes van bietjes, emoe en kangoeroe. Als hoofdgerecht had ik Walibi (kleine kangoeroe). Super lekker zeker een aanrader!

Woensdag even chillen, niet zoveel gedaan. Met lies, pap en mam naar het winkelcentrum geweest en ’s middags met Lisa bij de Blue Lagoon gelegen, een zwembad praktisch aan het strand.

Donderdag een tour naar watervallen gedaan. Hele dag in de auto gezeten, bij de waterval er even uit, maar het was een mooie route er naar toe. Malanda water stelde nisks voor, Milla Milla waterval hier werd heerlijk gezwommen, Zillie waterval had een leuk wandelpad naar beneden, Elinjaa waterval en de laatste was Josefine waterval, dit was de leukste en mooiste. Was zeker de moeite waard.

Vrijdag, toen was er alweer een week voorbij. Vandaag vlogen we terug naar Sydney waar we nog een weekend bleven voordat we naar One Mile gingen (waar ik woon).
Wat gegeten in de Oxford street en gedronken bij de Opera House en moesten natuurlijk een hoop foto’s gemaakt worden. Het is prachtig in het donker met alle lichten aan.

Er zat ontbijt bij het hotel en dit stelde geen ruk voor, geroosterd brood en muesli, gauw eten en toen begon de dag weer. Naar de Opera House gelopen, over de Harbour Brigde gelopen, gegeten in het oudste gedeelde van Sydney The Rock’s, de boot genomen die langs Watsons Bay, Manly, The Taronga Zoo, Luna park en Darling Harbour vaarde. In Darling Harbour gingen we aan land waar we hadden afgesproken met de nicht van Chris Vanessa. Samen gingen we eten want het was alweer 18.00 uur. Daarna zijn Es, Chris, Vanessa en ik gaan stappen bij Scary Canary, super leuk.

Zondag een beetje brak wakker geworden en rond 11.00uur naar One Mile gereden. Daar werden ze enthousiast ontvangen door de familie daar. ’s Avonds met ze alle gegeten en ze sliepen op een vakantie park in One mile wat op 1 km afstand is van ons huis.

In One mile nog een aantal dingen met ze gedaan en wezen borrelen. Ben ook bijna elke avond naar het vakantie park gegaan om gezellig te borrelen en was vond ik het heerlijk om weer met ze samen te zijn! Alsof ik nooit ben weggeweest en we gewoon op vakantie waren.

Het was super fijn dat ze er waren en afscheid nemen was dan ook niet leuk:(. Dit moest dan toch echt op zaterdag ochtend. Ben ’s middags met de familie naar de bier brouwerij geweest en heerlijke biertjes gedronken.