Mudgee en de Blue Mountains - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu Mudgee en de Blue Mountains - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu

Mudgee en de Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg Danielle

18 April 2015 | Australië, Nelson Bay

Daar ben ik weer. Ik heb een cursus gevolgd Coastal Habitat Awareness Program ( kust, leefgebied en bewustzijn programma). Dit was 4 woensdag avonden en 3 x in het weekend. Bij de eerste keer dacht ik wat doe ik hier, ik ben hier de jongste en de gemiddelde leeftijd lag ongeveer rond de 55 jaar, maar het was eigenlijk best interessant wat er verteld werd. Aan het einde van de cursus moest er een presentatie komen en werd je ingedeeld in groepjes van 4. Wij deden het over Barnacles (eendenmossel, had er nog nooit van gehoord:p), ik deed het over het leefgebied en het eten.

De cursus in het weekend vond ik leuker, we gingen naar het strand en kijken tussen de rotsen wat voor dieren daar allemaal leven en dat zijn er een hele boel. Zo heb ik zeesterren, olifanten slakken, zee egels, vissen, octopussen en barnacles gezien.

Toen brak de laatste woensdag avond aan, de avond van de presentatie. Toch best wel een beetje zenuwachtig, je praat in het Engels iedereen en vreemd, maar het ging best goed. Zo heb ik geleerd dat barnacles niet verplaatsen en ze daarom met ze alle bij elkaar zitten, dat zo een diertje een mannetje en een vrouwtje kan zijn en dat ze de langste penis hebben (8 x de lengte van hun lichaam) van alle dieren in vergelijking met hun kleine lichaam. Genoeg hier over!

BONDI BEACH, (paas weekend) prachtig stukje van Sydney met heerlijke stranden! Het weer viel helaas heel erg tegen maar kwam gelukkig aan toen het droog was en ik de buurt kon verkennen. Een heerlijke wandeling gemaakt langs de kustlijn, geluncht en de winkels bezocht. S’ Avonds uit eten geweest met 2 jongens (Paul en Michael kwamen uit Australië en Engeland), had deze jongens ontmoet in de hostel. De volgende dag zaterdag was het ontzettend slecht weer, heb ontbeten met Paul en Michael en zijn s’ middags naar de fish market gegaan, dit was overdekt (het regende nog steeds). Hier had je allemaal verse vis, dit was erg lekker en het was onwijs druk. s’ Avonds zijn we weer uiteten geweest en gingen we stappen, helaas sloot dit café al om 12 uur en stonden we weer op straat. Een Nederlandse meid ontmoet (Nora) , we zijn de bus ingestapt naar het centrum omdat mensen zeiden dat er daar nog een party was, maar helaas nee dus, we pakte de bus maar weer naar onze hostel.
De volgende dag zondag was het prachtig weer EINDELIJK! Heerlijk geluncht op het strand met Paul, Michael en Nora, wat is het leven toch slecht;)
Helaas kwam aan dit heerlijke weekend een einde en ben ik op maandag weer naar huis gereden.

Mudgee en de Blue Mountains (Katoomba)
Een kleine vakantie met de familie. Op vrijdag avond hadden we een feest in Mudgee want een vriend van Joyce en Michael ging trouwen. Een gezellige avond gehad. De volgende dag zaterdag naar een vineyard waar een restaurant was en HEERLIJKE wijn gedronken. Mudgee is een plaatsje met een hoop wine garden. s’ Avonds was de bruiloft en Joyce en Michael gingen daar heen, ik bleef op de camping met de kids en hebben heerlijk samen gegeten.
De volgende dag zondag zijn we op tijd naar de Blue Mountains gereden. Een mooie wandeling gemaakt die erg modderig was. Sliepen in een mooi, groot, oud huis en het was koud dus de openhaard ging aan, gezellig! De volgende dag maandag een mooie wandeling gemaakt naar the 3 sisters, hier was het erg toeristisch. Vervolgens naar Senic World waar we met een kabelbaan naar de andere kant van de berg zijn gegaan, deze kabelbaan is 270 meter hoog en zo de hoogste kabelbaan van Australië. Ook heeft de kabelbaan in het midden een platform met glas in de vloer, super leuk! En dat was toch best hoog. Aan de andere kant had je een kabelbaan en een treintje die naar beneden ging het regenwoud in. Beneden is er een wandel pad gemaakt waardoor je rondje kan lopen, dit met verschillende afstanden van 10 minuten tot 40/50 minuten, wij hadden de lange route genomen en op het moment dat wij er waren, waren er sculpturen van verschillende kunstenaars, zo had je mooie en minder mooie er tussen zitten, soms dacht je ook wel van wat moet dit voorstellen. Wij zijn als eerste met de railway naar beneden gegaan, dit is een treintje een helling heeft van 52 graden, dit was dus erg stijl en kon je er ook nog voor kiezen om de bank te stellen zodat je er bijna in kon staan.
Op dinsdag ochtend zijn we weer naar huis gereden.

De kinderen hadden nog 3 dagen vakantie. Op woensdag ben ik met Jacob en Leo naar Fighter World geweest en Cameron moest naar de tandarts. Fighter World was leuk voor de kids voor mezelf een beetje saai, zij hebben zich in ieder geval vermaakt.
De volgende dag donderdag hadden de boys s’ morgens tennis en had ik even een ochtendje voor mezelf wat ook wel eens lekker is. Op vrijdag ochtend zijn we naar de bioscoop geweest, naar de film Home, dit was een leuke film.

Tussendoor heb ik nog even mijn ticket voor Darwin geboekt, dat begint toch ook wel op te schieten, nog maar 3 maanden wachten. Heb er zin in!